Na czym polega fenomen diety doktora Dukana?

Dukan_ksiazkaProblem otyłości i nadwagi dotyczy wielu osób z całego świata. Spore konsekwencje zdrowotne, do których może prowadzić duża otyłość, skłaniają wiele osób do myślenia, popychając jednocześnie do przejścia na właściwą dietę odchudzającą. Wśród diet odchudzających ogromną uwagę przyciąga białkowa dieta doktora Dukana, o której skuteczności miało możliwość przekonać się już naprawdę wiele osób. Ciesząca się ogromną popularnością dieta białkowa trafiła na języki wielu osób, które pragną zrzucić zbędne i stać się w końcu posiadaczem nienagannej sylwetki. diety.

Co tak właściwie stanowi fenomen tej diety? Czemu właściwie zawdzięcza się tak dużą efektywność tej diety? Dużą popularność dieta zawdzięcza sobie przede wszystkim tym, iż jej kluczową zasadą nie jest wcale maksymalna redukcja spożywanych posiłków. Wprost przeciwnie – dieta doktora Dukana zakłada, że możliwe jest schudnięcie bez nakładania właściwie żadnego reżimu żywieniowego.

To co jest charakterystyczne dla kuracji doktora Dukana to 4 następujące po sobie fazy,  którymi rządzą ściśle sprecyzowane zasady żywieniowe. Pierwsza – nazywana fazą uderzeniową, polega na włączeniu do jadłospisu nieograniczonej ilości produktów białkowych , a także minimalnej ilości produktów węglowodanowych i tłuszczów. Druga faza dopuszcza włączenie do swojego menu warzyw, a jeszcze kolejną fazę poszerza się o inne składniki. W ten sposób dochodzi się do końcowego etapu kuracji – stabilizacji, który powinien stać się całkowicie normalnym, stosowanym już do końca życia, sposobem żywienia.

Fenomen diety doktora Dukana to także z całą pewnością bardzo rozbudowane menu, w którym znaleźć można wiele smacznych inspiracji. Mnóstwo przepisów i receptur znajduje się współcześnie na stronach internetowych, które zostały poświęcone tematowi diety doktora Dukana. Niemałe znaczenie ma także fakt, iż kuracja odchudzająca doktora Dukana jest w pełni bezpieczna i nie powoduje zaburzenia funkcjonowania ludzkiego ustroju.

Jedzenie dla zapracowanych

salatka_w_pracyZazwyczaj parogodzinne siedzenie w pracy za biurkiem i złe odżywianie się może źle działać na naszą figurę i kondycję. Jednak to, że wypełniamy tego typu pracę nie oznacza, że nie jesteśmy w stanie zadbać o swoją aparycję i wdrożyć trochę reguł, które nam w tym pomogą.

Bezwzględne wyeliminowanie posiłków w pracy i zajmowanie ich miejsca kawą lub papierosami nie jest dobrym rozwiązaniem. Każdy pracownik musi odnaleźć chociaż krótką przerwę na posiłek, wtedy też nasz umysł będzie lepiej funkcjonował, a my nie będziemy zdenerwowani i zmęczeni.

Możliwie czynny styl życia to podstawa. Wiadomo, że siedząc za biurkiem aktywność fizyczna jest zmniejszona. Jednak mamy sposobność to wyrównać wracając z pracy albo do niej się wybierając. W letnie dni zamiast jechać autobusem lub samochodem i czekać w drogowych zatorach udajmy się do biura jednośladem czy zafundujmy sobie niedługi spacer wysiadając, przykładowo przystanek wcześniej.

Istotne, by przed wyruszeniem do pracy znaleźć chwilę na zjedzenie czegoś, gdyż sama kawa nie wystarczy. Trzeba dać organizmowi siły do wydajnej pracy. Należy brać ze sobą także kolejne śniadanie z ciemnym pieczywem oraz przekąski jak kompozycje warzyw czy owoców, aby nie jeść cukierków czy ciastek.

Wymień mocną kawę na herbatą Pu-erh. Niektórzy są w stanie spożyć w pracy kilka filiżanek kaw, co nie jest właściwe dla naszego organizmu. Ale herbatki czerwone również pobudzą i dodadzą zapału. Co więcej mają w swoim składzie selen, Fe, Ca, witaminę E i antyoksydanty. Naturalnie cenną ich zaletą jest to, że wpływają na odchudzanie.

Z pewnością zdarza ci się przechowywać w biurku swoje ukochane przekąski w formie słodyczy, paluszków lub innych niewłaściwych dla zdrowia frykasów. Wyciągasz po nie rękę, w momencie gdy głód daje o sobie znać albo zwyczajnie z monotonii. Powinniśmy je zamienić na owoce, pociętą w kawałki marchewką lub innymi pysznymi jarzynami lub suszonymi owocami, jak jabłka czy morele

Powinniśmy też wyznaczyć sobie pauzę na danie obiadowe. Naturalnie nie polecamy zakupu gotowych potraw obiadowych czy podrobionych zupek. Obiad możesz przygotować wcześniej w domu, wówczas będziesz mieć zaufanie, że jest wartościowy. Zdarza się, że w firmach są mikrofalówki, zatem z przygrzaniem nie będzie przeszkód.

Zachowanie sylwetki będąc kilka godzin dziennie przed komputerem nie musi już stanowić przeszkody. Należy trzymać się kilku podstawowych reguł, a nasza produktywność w pracy, siła i nastrój bez wątpienia się zmienią na lepsze.

Zakupowe decyzje

wybor_chlebaZdarza się, że idąc do sklepu nie wiemy jakie produkty kupić. Są różnorodne ich rodzaje, gatunki i postaci, w związku z tym taki wybór czasem jest trudny. Mamy parę rad, które być może uproszczą ten wybór.

Częstokroć będąc na diecie kupujemy jogurty odtłuszczone. Jednak czy jest to dobra decyzja? Zazwyczaj jogurty naturalne niewiele różnią się procentem tłuszczu i kalorii, a ich walory smakowe są dużo lepsze. Poza tym jogurty pełnotłuste zawierają K, wapń oraz witaminę E, D, retinol.

W zwykłej diecie właściwe jest nie stosować soli, a na pewno nie w nadmiarze. Jeżeli pomimo to nie wyobrażamy sobie dania z pominięciem soli trzeba wybrać sól morską. Robi się ją przez wysuszenie wody morskiej. Sól ta posiada magnez, Zn, jod, selen i lit. Sól morska może wpływać na prezencję skóry i usuwać toksyny. Wydobywana w kopalniach sól kamienna jest także dobra. Należy mieć na uwadze, że najgorsza jest sól kuchenna.

Jeżeli uwielbiamy dania makaronowe, dobrze jest kupować makarony z pszenicy durum, który ma niższy IG niż normalny makaron. Makaron z pszenicy durum redukuje ilość cukru we krwi, a także jest źródłem błonnika, co jest korzystną wiadomością dla ludzi mających na celu stracić na wadze.
Jeżeli uwielbiasz oliwki wybieraj te o ciemnej barwie. Mają one większą ilość antyoksydantów, dodatnio oddziałują na pracę serca i układ krążenia a także, tak jak i zielone, zmniejszają cholesterol.

Jeżeli lubisz pić kawę kupuj tą w ziarenkach. Po jej rozkruszeniu zapach będzie rozsiewał się po całym mieszkaniu, a jej smak będzie niewątpliwie zdecydowany. Kawa przemielona może przyswajać aromaty, a niewłaściwie przechowywana prędko może stracić swą woń.

Jak uwielbiasz suszone owoce wybieraj te ekologiczne. Nie zawierają one związków przedłużających ich trwałość i substancji chemicznych, które mogą negatywnie działać na zdrowie alergików, prowokując migreny i nudności.
Co wybrać? Tuńczyka w oleju a może w zalewie? Dla osób, które nie są na diecie rekomenduje się tuńczyka w oleju roślinnym. Oczywiście jest on bardziej tuczący, lecz posiada on więcej kwasów tłuszczowych nienasyconych, jak również witamin, przykładowo D i E.

Porą zimową korzystniej jest spożywać pomidory w puszce. Co prawda pomidory z gruntu posiadają dużo K, żelaza, Mg, jodu i witamin B i kwas askorbinowy, lecz porą zimową takich nie otrzymamy. Pomidory w puszce są dobrze przyszykowywane i zawierają duże ilości likopenu, który zapobiega nowotworom.

Zimą korzystniej jest spożywać warzywa i owoce mrożone, które są obfitujące w witaminy i minerały. Produkty te są mrożone w latem, gdy naturalnie są hodowane.

Jak zmienić złe nawyki żywieniowe

dziecko_przed_tvNieodpowiednie nawyki żywieniowe bywają zwykle przyczyną tego, że nie umiemy zgubić parę kilogramów. Wykonujemy ćwiczenia fizyczne, zdrowo się odżywiamy, lecz nasze nawyki, czasami jeszcze z dzieciństwa, stają nam na drodze w otrzymaniu interesujących nas efektów. Zobacz czy któreś niekorzystne nawyki zauważasz u siebie i zamień je na zdrowe, a na pewno poczujesz się wspaniale.

Najważniejsze to to, że spożywamy posiłki w biegu. Na ogół przyczyną takiego stanu rzeczy jest spieszenie się czy to do biura czy do szkoły. Ale też już od dziecka rodzice i dziadkowie poganiali nas ze spożywaniem obiadu, bo wystygnie itp. W skutek tego jemy bardzo szybko, a skutkiem tego spożywamy większe porcje. Więc spowolnijmy tempo spożywania obiadu na znacznie wolniejsze. Gryźmy więcej razy, twórzmy niewielkie odpoczynki w jedzeniu, a przyczyni się to do tego, że skonsumowane posiłki będą niewielkie.

Następnym niewłaściwym przyzwyczajeniem jest jedzenie przed telewizorem, laptopem czy wykonując inne prace. Nie ustalamy sobie czasu na posiłki i jedynie na to. Gdy jesteśmy zajęci filmem w telewizji czy artykułem w tygodniku nie patrzymy na to ile istotnie tego pokarmy jemy. A jego ilości wtedy są o wiele większe. Z tego powodu pożądane jest, żebyśmy jedząc skupili uwagę jedynie na tym zajęciu.

Kolejnym nawykiem, które wciskano nam już od dzieciństwa to pochłanianie wszystkiego co podano nam na talerzu. I mimo tego, że chociaż jesteśmy już pełni to jemy dalej, gdyż czysty talerz wygląda ładniej czy nie chcemy zrobić komuś troski. Metodą na to jest nakładanie sobie mniejszych porcji. W każdej chwili będziemy mogli sobie dodać albo zwrócić się z prośbą o dokładkę, co na pewno ucieszy gospodynię, u której jemy obiad.

Sączenie napojów w czasie jedzenia to częste przyzwyczajenie tak u dzieci jak też osób dorosłych. I jest to zdarzenie nieodpowiednie. Napoje rozwadniają soki trawienne, które wówczas nie spełniają swojego zadania w trakcie trawienia. Lecz to nie koniec. Sączenie napojów podczas jedzenia prowadzi do rozpuszczania jedzenia co pociąga za sobą to, że potrafimy spożyć go znacznie więcej. Najkorzystniej jest łyknąć szklankę wody przed posiłkiem, wtedy spożyjemy mniejsze ilości albo pewien czas po jedzeniu.

Do obiadu wybieramy sporych rozmiarów talerz. Lecz czy to niezbędne? Na dużym talerzu nigdy nie położymy sobie niewielkiej porcji ziemniaczków, ponieważ będzie sprawiać wrażenie, że to za mało. Dlatego czas zamienić ten zwyczaj i fałszywe stwierdzenie. Od dziś do posiłków obiadowych używaj niewielkie talerzyki, na których bez wątpienia będzie znajdować się dostateczna porcja jedzenia.

Usuwanie złych nawyków żywieniowych to bez wątpienia niedużo. Kilka nieskomplikowanych zasad, ale ich znaczenie jest faktycznie znaczące. Stosowanie tych reguł nie jest skomplikowane i nie żąda od nas ogromnego zaangażowania, więc każdy może od tej chwili wcielić do życia zdrowe i korzystne nawyki odnośnie żywienia.

Zmień złe nawyki żywieniowe na dobre

diabel_aniolTo jak się odżywiamy wpływa na naszą figurę lub kondycję zdrowotną, ale także dobry nastrój. Dlatego jeżeli pragniemy zdrowo wyglądać i identycznie się czuć musimy wcielić do swojej kuchni korzystne i dobre reguły odnośnie żywienia. Musimy zmienić swoje nieprawidłowe nawyki i zamienić je na takie, które będą dla naszego organizmu korzystne.

Pozbądź się soli, ponieważ oddziałuje ona źle na nasze zdrowie i blokuje wodę w organizmie. Sól, która znajduje się w przygotowanych produktach to dla naszego organizmu odpowiednia ilość. Jej nadwyżka może prowadzić do chorób serca, chorób nowotworowych żołądka, choroby nadciśnieniowej, a nawet udarów. Dania przyprawiaj koprem, natką, świeżym tymiankiem lub listkami bazylii.

Innym niezdrowym zwyczajem jest zwiększone spożywanie nasyconych kwasów tłuszczowych, które są miedzy innymi w mięsie, maśle lub mleku. Zaleca się do przyrządzania posiłków używać zamiast masła, np. olej słonecznikowy, który zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, a więc zdrowsze dla naszego zdrowia.

Kolejny na liście nieodpowiednich zasad żywieniowych jest cukier. Wpływa on nieodpowiednio na trawienie, podnosi ciśnienie krwi, zakłóca funkcjonowanie układu dokrewnego, prowokuje alergię no i naturalnie powoduje otyłość, która może być powodem dużej liczby chorób. Więc odpowiednim wyjściem jest bezwzględne pozbycie się cukru naszej diety.

Jak na śniadanko lubisz chrupać płatki to powinnaś je zamienić na musli albo płatki żytnie, których odczucie smakowe można wzbogacić suszonymi jabłkami i orzechami. Zwykłe płatki ma mleko są uzupełnione witaminami i składnikami mineralnymi, ale ilość cukru może ustanawiać połowę zawartości składników.

Siedząc przed ekranem telewizora albo komputerem uwielbiasz chrupać kukurydziane chrupki? To bardzo zły nawyk i szkodliwy dla naszego organizmu. Chipsy taki to tylko tłuszcz i sól. Wymień je na suszone owoce, na przykład bananowe lub jabłek, które stanowią niekaloryczną przegryzką.

Unikaj napojów o owocowym smaku, ponieważ w ich kompozycji składników głównie występuje woda, sacharoza, nienaturalne barwniki i substancje zapachowe, a ilość soku owocowego jest niewielka. W ciągu dnia popijaj znaczne porcje wody, której smak możemy nieraz wzbogacić sokami domowej roboty.

W miejsce jogurtu owocowego, który owocowy nieraz bywa tylko z określenia, ponieważ nie zawiera owoców, a na przykład jedynie dżem z domieszką cukru i substancji koloryzujących, wybieraj jogurty zwykłe. Jogurty takie zawierają zdrowe bakterie, a ich smak możemy urozmaicić świeżymi owocami.